Zwinne zarządzanie projektami dla praktyków. Agile i elementy ScrumPM-AGILE

Dostępne na zamówienie dla grup.

Warszawa
  • 23.05 - dzienny (zajęcia w dni powszednie)
  • 19.06 - dzienny (zajęcia w dni powszednie)
Zdalnie
  • 23.05 - dzienny (zajęcia w dni powszednie)
  • 19.06 - dzienny (zajęcia w dni powszednie)
Żaden termin nie pasuje? Zaproponuj własny termin szkolenia

Tryb zdalny: online na żywo z trenerem i grupą. Zobacz więcej o kursach zdalnych i zakł. "Terminy".
Można: zrezygnować do 15 dni przed startem; w każdej chwili przejść z trybu "na sali" na zdalny.
Dostępne również na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 4 osób.

cena netto
dla podmiotów publicznych - zwolnione z VAT

Cena szkolenia: 1700 PLN

poczęstunek w cenie

stanowisko komputerowe w cenie

first minute (30+ dni do startu) - 3%

Zwinne zarządzanie projektami dla praktyków. Agile i elementy Scrum

Kategorie: UML, procesy biznesowe, MS Project, zarządzanie projektami, Zarządzanie projektami, modelowanie, UML, BPMN

Szkolenie w warsztatowej formie, przeznaczone dla osób przygotowujących się do pracy projektowej w projektach zwinnych (Agile), lub z już posiadanym niewielkim doświadczeniem:

  • prowadzących projekty,
  • członków zespołów zwinnych,
  • zlecających projekty,
  • pełniących kluczowe role,
  • uczestniczących w przygotowaniu, planowaniu lub śledzeniu projektu.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i zapoznanie uczestników z ideą, zasadami, narzędziami i technikami zwinnego zarządzania projektami:

  • zrozumienie zasad zwinnego podejścia do projektów,
  • umiejętność wyboru podejścia zwinnego do kontekstu projektu,
  • zrozumienie ról oraz dynamiki budowy i rozwoju zespołu zwinnego,
  • zrozumienie cyklu życia projektu zwinnego,
  • umiejętność stosowania technik i rytuałów pracy zespołowej w projekcie zwinnym,
  • uporządkowanie wiedzy na temat zwinnych modeli, metodyk i technik.

Warsztaty symulacji projektu prowadzone są wg. przygotowanego scenariusza i zawierają m. in. dyskusje (analizy praktyki stosowania poznanych metod, narzędzi i praktyk zwinnych; wykład interaktywny prezentujący podstawy teoretyczne i doświadczenia praktyczne).

Program szkolenia bazuje na modelach AgilePM/DSDM i SCRUM oraz doświadczeniach praktycznych trenera.

Czas trwania

2 dni

Program

  1. Praktyczne wprowadzenie do podejścia projektowego. Podejście kaskadowe i zwinne.
    • pułapki ścisłego planowania
    • nastawienie na cel a nastawienie na produkt
    • zaplanowanie i wykonanie projektu wg. ścisłych wymagań i ograniczeń (podejście kaskadowe)
    • zaplanowanie i wykonanie projektu na podstawie ogólnych oczekiwań i wybranego celu (podejście kaskadowe i podejście zwinne)
    • omówienie technik i praktyk
      • cel projektu – język korzyści
      • oczekiwania
      • wymagania
      • produkt (wizja, projekt produktu BDUF, EDUF, prototyp)
      • plan projektu
      • zadania (lista zadań, sekwencja zadań)
      • weryfikacja i walidacja
  2. Co to jest projektowanie zwinne?
    • identyfikacja otoczenia, środowiska i ograniczeń projektu
      • dobór cyklu życia (kaskada, iteracje, zwinność)
      • ocena naszego środowiska projektowego
    • podstawy zwinności
      • manifest zwinności
      • zasady zwinności
      • trudności i pułapki zastosowania w praktyce
    • omówienie techniki, praktyki
      • CYNEFIN – model opisu środowiska projektu
      • proces sztywny
      • proces adaptacyjny
      • timeboxing
      • rozwiązania emergentne
      • Agile Manifesto
  3. Projekt jest dla ludzi i przez ludzi – zwinne role
    • kluczowe perspektywy na projekt
      • czym się różni zainteresowanie projektem od podjęcia zobowiązania projektowego
      • strategiczne potrzeby, decyzje i nadzór
      • sponsor a wizjoner i właściciel biznesowy
      • obowiązki i uprawnienia wykonawcy
      • zadania operacyjne w projekcie
      • identyfikacja znanych ról i obowiązków wg. listy zadań
    • właściciel produktu
      • operacyjny przedstawiciel biznesu
      • zadania i uprawnienia
    • zwinny zespół
      • od gromady do samoorganizacji
      • umiejętności i cechy
      • czy każdy zespół może stać się zwinny
    • scrum master
      • od lidera do coacha
      • przywództwo sytuacyjne
    • omówienie technik i praktyk
      • dynamika zespołu wg Bruce’a Tuckmana
      • kompetencje T-shape
      • samoorganizujący się zespół
      • umocowanie-upoważnienie zespołu
      • zarządzanie sytuacyjne – inspiracje Kena Blanchardta w zespole zwinnym
  4. Organizacja projektu
    • przygotowanie projektu
      • wizja biznesowa
      • cel i korzyści
      • zarys wyniku – produktu
      • budowa wizji biznesowej
    • omówienie technik i praktyk
      • cel językiem korzyści
      • SMART
      • opowieści [epics]
      • zaległości projektu [project backlog]
  5. Strategiczne planowanie
    • wizja produktu
    • użytkownicy i otoczenie
    • priorytetyzacja i dekompozycja na wydania-etapy, sprinty – korzyści i produkty cząstkowe [timeboxing]
    • estymacja produktu
    • stworzenie planu strategicznego
    • omówienie technik i praktyk
      • opowieści, tematy, historyjki użytkownika [epics, themes, user stories]
      • budowa wizji produktu [story mapping]
      • zaległości [backlog]
      • priorytetyzacja MoSCoW, pajęcza sieć, macierz wartości
      • estymacja T-shirt, ranking
  6. Planowanie sprintu
    • cel
    • oczekiwania
    • priorytetyzacja
    • estymacja
    • identyfikacja zadań
    • zaplanowanie sprintu
    • omówione techniki, praktyki
      • historyjki użytkownika
      • zaległości [backlog]
      • priorytetyzacja MoSCoW
      • estymacja ideanlny dzień, idealna godzina, punkty historyjek [story points], poker planistyczny
      • szybkość zespołu [velocity]
      • wydajność i dostępność zespołu a wielozadaniowość
      • tablica zadań
      • definicja ukończenia [definition of done]
  7. Sprint – ewolucyjne wytwarzanie
    • sprint swobodny lub strukturalizowany
      • rozliczanie i planowanie dnia
      • realizacja zadań dziennych
      • gromadzenie obserwacji
      • przegląd zaległości sprintu, projektu
      • wytworzenie produktu w sprincie
      • przeprowadzenie stand-up’ów
      • gromadzenie obserwacji
      • przegląd zaległości
    • omówienie technik i praktyk
      • stand-up
      • tablica zadań
      • tablica retro
      • przegląd zaległości [refinement, grooming]
      • refaktoring
      • dług technologiczny [technical debt]
  8. Przegląd sprintu
    • prezentacja wyników
    • walidacja wyników
    • przegląd zaległości sprintu, produktu
    • przegląd wyników sprintu
    • co zrobić w następnym sprincie
  9. Retrospektywa
    • podsumowanie obserwacji
    • zadania technologiczne
    • co udoskonalić w następnym sprincie
    • omówienie technik i praktyk
      • organizacja i moderowanie spotkania
      • tablica retro
  10. popularne modele i metodyki – inspiracje dla praktyków
    • XP, scrum, lean, DSDM 2014/ APM v.2
    • podejścia do ryzyka zwinnego [PAQ]
    • rekomendacje, praktyczne zastosowania modelu

Pobierz w wersji PDF

Training also available in English.

Przeznaczenie i wymagania

Warsztat przeznaczony dla osób z pewnym doświadczeniem lub przygotowujących się do pracy projektowej w projektach zwinnych

Certyfikaty

Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.

Zapisz się

Wybierz interesujący Cię termin oraz miasto

Warszawa:
Zdalnie:

Żaden termin nie pasuje?

Podaj swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o przyszłych terminach

Masz pytanie?

Tu możesz zadać niezobowiązujące i szybkie pytanie na temat szkolenia

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ALX Academy sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w celu realizacji zgłoszenia.