Kategoria: Office
Gruntowny, przekrojowy kurs z całego pakietu MS Office. Dedykowany każdemu, kto rozpoczyna pracę z komputerem i pakietem MS Office. Na szkoleniu zajmujemy się tworzeniem slajdów i prezentacji w MS PowerPoint, edycją plików tekstowych w MS Word oraz robieniem obliczeń, zestawień i obsługi skoroszytów MS Excel.
Wszystkie zagadnienia omawiane są od zupełnych podstaw i ćwiczone na wielu praktycznych przykładach.
Istnieje również możliwość realizacji szkolenia jako indywidualny kurs komputerowy, na przykład dla przedstawicieli kadry kierowniczej. W tym trybie możliwe jest pełne dostosowanie zaawansowania zagadnień do potrzeb uczestnika. Możliwe jest też zastąpienie jednego programu MS Office innym, np. zamiana modułu z Powerpointa na podstawy internetu, pocztę elektroniczną i program Outlook. Szkolenie indywidualne może mieć również elastycznie dopasowany harmonogram, np. zajęcia raz w tygodniu – doskonale rozumiemy realia czasowe tej grupy naszych Kursantów.
Szkolenie stanowi bardziej rozbudowany z oferowanych przez nas pakietów – 4-dniowy, zamiast 3 dni; w niniejszej, dłuższej wersji omawiamy również program MS PowerPoint.
W cenie szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat ALX obejmujący całość materiału kursu.
Dodatkowo, szkolenie stanowi część (początek) ścieżki certyfikacyjnej Microsoft Office MOS. Zawiera pełne programy autoryzowanych szkoleń z Worda, Excela i Powerpointa na poziomie, wg terminologii angielskiej Microsoftu “Level 1”. Jest to unikalna oferta w kraju. Mając opanowany materiał w zakresie wybranego programu lub programów na poziomie zaawansowanym (“Level 3”), możliwe jest podejście do oficjalnego egzaminu i uzyskanie certyfikatu Microsoft.
Certyfikacja - egzamin Microsoft: jako autoryzowane centrum certyfikacyjne, dla chętnych za dodatkową opłatą oferujemy podejście do egzaminu i uzyskanie oryginalnego certyfikatu Microsoft. Pomyślne zdanie egzaminu:
- zapewnia oryginalny certyfikat Microsoft, rozpoznawany na całym świecie;
- umożliwia posługiwanie się oficjalnym tytułem w schemacie Microsoft;
- stanowi atrakcyjny wpis do CV, wyróżnienie dla uczestnika i potwierdzenie posiadania wiedzy zgodnej z oryginalnymi wytycznymi Microsoft.
Do egzaminu można podejść po opanowaniu materiału w zakresie wybranego przez siebie programu na poziomie „zaawansowanym” (w terminologii angielskiej Microsoftu - „Level 3”).
Więcej informacji na temat certyfikacji Microsoft Office MOS (dostępne warianty, rejestracja, ceny...) znajduje się na stronie certyfikacja MS Office. Uwaga: obecnie egzaminy Microsoft Office są dostępne w Warszawie, oraz dla wszystkich szkoleń grupowych na zamówienie.
Czas trwania
4 dni
Program
PowerPoint
- Wprowadzenie i omówienie możliwości programu PowerPoint.
- Podstawy tworzenia prezentacji
- praca z tekstem,
- formatowanie slajdów,
- korzystanie ze schematów kolorów, motywów i szablonów,
- tła, nagłówki, stopki,
- wstawianie tabel, obrazków, klipartów, wordartów, wzorów,
- dołączanie notatek.
- Tworzenie diagramów
- ręczne rysowanie,
- korzystanie ze smartartów.
- Przejścia i schematy animacji
- rodzaje efektów,
- ustawienia efektów,
- łączenie efektów,
- animowanie wykresów, smartartów itp.
- Tryb prezentera (prezentowanie dwuekranowe).
- Przygotowanie prezentacji do wydruku i drukowanie.
Word
- Jak zacząć?
- Uruchamianie program Word
- Otwieranie dokumentu
- Tworzenie nowego dokumentu
- Zapisywanie
- Pasek stanu
- Zamykanie programu
- Wstążka
- Kafelki
- Ikony poleceń
- Gdzie szukać potrzebnego mi polecenia?
- Zwijanie / rozwijanie całej wstążki
- Rozwijanie kafelków
- Menu kontekstowe
- Przydatne skróty klawiszowe
- Menu Plik (Backstage View)
- Otwieranie nowego pliku
- Wykorzystywanie szablonów
- Właściwości dokumentu, dodawanie autora
- Automatyczne zapisywanie
- Ulubione polecenia zawsze pod ręką, czyli pasek szybkiego dostępu (Quick access toolbar)
- Dodawanie najczęściej używanych poleceń
- Dodawanie pozostałych poleceń
- Przesuwanie paska szybkiego dostępu
- Modyfikowanie wstążki
- Zaznaczanie tekstu
- Co można zrobić z krojem pisma, czyli właściwości czcionki
- Właściwości akapitu
- Używanie list wypunktowanych i numerowanych
- Wstawianie linków do plików i stron internetowych
- Do czego służą style i jak ich używać?
- Po co nam motywy?
- Wykorzystanie linijki i tabulatorów do układania zawartości na stronie
- Ustawianie marginesów
- Dodawanie grafiki
- Dodawanie tabel
- Narzędzia kontekstowe
- Praca z dokumentem
- Polecenie Znajdź
- Polecenie Znajdź i zamień
- Dodatkowe możliwości polecenia Znajdź i zamień
- Sprawne używanie Schowka
- Ostatnie szlify, czyli jak nadać dokumentowi profesjonalną oprawę?
- Dodawanie numerów stron
- Nagłówki i stopki stron
- Sprawdzanie pisowni i gramatyki
- Kontrola sierot i wdów
- Kontrola podziału akapitu
- Łamanie strony
- Czy dokument jest gotowy do wydruku?
- Ustawienia strony
- Na ostatniej stronie wyskoczyły pojedyncze wiersze. Co teraz?
- Ustawienia wydruku
- Podgląd wydruku
- Drukowanie
- Co nowego pojawiło się w programie Word?
- Tryb odczytu
- Przybliżanie obiektów
- Powiedz mi, co chcesz zrobić? (Tell me)
- Inteligentne wyszukiwanie (Smart Lookup)
Excel
- Interfejs programu Excel.
- Elementy okna programu (arkusz, wstążka, pasek szybkiego dostępu, pasek stanu)
- Podstawowe pojęcia (skoroszyt, arkusz, komórka)
- Wyszukiwanie, wybieranie komórek i zakresów
- Poruszanie się po arkuszach i skoroszycie
- Dzielenie okna
- Pasek szybki dostęp
- Podstawowe skróty klawiaturowe
- Praca z arkuszami
- Tworzenie, usuwanie arkuszy
- Przenoszenie, kopiowanie arkuszy
- Nazywanie, kolorowanie arkuszy
- Ukrywanie, odkrywanie arkuszy
- Wprowadzanie treści
- Wprowadzanie danych i edycja zawartości komórek
- Szybkie wypełnianie przez przeciąganie
- Wypełnianie błyskawiczne (flash fill)
- Inteligentne wyszukiwanie (smart lookup)
- Powiedz mi co chcesz zrobić (tell me)
- Wstawianie i praca z prostymi obiektami graficznymi
- Znajdź, znajdź i zamień
- Skopiuj do schowka, wklej
- Podstawowe operacje na komórkach i formatowanie
- Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów komórek
- Tworzenie, kopiowanie, usuwanie i przemieszczanie kolumn i wierszy
- Ukrywanie / odkrywanie wierszy i kolumn, ustawianie szerokości i wysokości
- Formatowanie graficzne standardowe (czcionki, kolory, wypełnienia, obramowania)
- Korzystanie z elementów motywu, dobre praktyki
- Formatowanie tekstów i liczb (wizualizacja danych a wartość w komórce)
- Komentarze: wstawianie, wygląd, edycja
- Daty: formatowanie, dobre praktyki, najczęstsze problemy i jak sobie z nimi radzić
- Wklej specjalnie
- Formuły
- Wstawianie i modyfikowanie formuł, działania matematyczne
- Podstawowe i najczęściej używane funkcje (przycisk Autosumowanie)
- Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane
- Funkcje logiczne Lub, Oraz
- Funkcja warunkowa Jeżeli
- Formatowanie warunkowe
- Automatyczne formatowanie w zależności od wartości
- Obiekt Tabela
- Tworzenie i formatowanie tabel
- Szybkie uzupełnianie formuł
- Walidacja danych
- Sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych
- Listy rozwijane
- Sortowanie danych i filtry
- Autofiltry
- Sortowanie wg wartości
- Sortowanie wg wielu kolumn jednocześnie (sortowanie niestandardowe)
- Listy niestadandardowe
- Wypełnianie dnia tygodnia, miesiącami
- Sortowanie wg listy niestandardowej
- Sumy częściowe
- Sumowanie danych wg. kategorii
- Sprawdzanie i poprawianie formuł
- Rodzaje błędów
- Śledzenie zależności
- Praca z wykresami
- Podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych
- Formatowanie wykresów z galerii i ręcznie
- Drukowanie
- Zakres wydruku, podział stron, orientacja, marginesy, dopasowanie do kartki
- Drukowanie obiektów i komentarzy
- Drukowanie siatki i nagłówków kolumn i wierszy
- Nagłówki i stopki stron, numerowanie stron
- Powtarzanie kolumn i wierszy jako nagłówka strony wydruku
- Dodawanie motywu, znaku wodnego
- Drukowanie do pliku
- Zarządzanie skoroszytami
- Tworzenie, zapisywanie i organizacja skoroszytów
- Tworzenie z szablonu
- Wersjonowanie
- Właściwości pliku, inspekcja dokumentu kompatybilność
Program niniejszego szkolenia jest równoważny sumie trzech mniejszych szkoleń z naszej oferty: Word 101 (podstawowy), PowerPoint 101 (podstawowy) oraz Excel 101 (podstawowy).
Materiały szkoleniowe dostosowane do wersji pakietu Office 2010 w języku polskim.
Dla grup zamkniętych, na życzenie, prowadzimy szkolenia również na wersji 2013, 2007 i 2003 oraz w języku angielskim.
Training also available in English.
Przeznaczenie i wymagania
Brak szczegółowych wymagań wobec uczestników szkolenia.
Certyfikaty
Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.
Zobacz też:
- MS Office pakiet: Word+Excel (poziom podstawowy)
- MS Office pakiet: Word+Excel+PPT (doskonalenie umiejętności)
- MS Excel (podstawowy)
- MS Excel (średnio zaawansowany)
- MS PowerPoint (podstawowy)
- MS PowerPoint (zaawansowany)
- Sztuka tworzenia prezentacji. Najlepsze sprawdzone praktyki.
- MS Word (podstawowy)
- MS Word (średnio zaawansowany)
- Indywidualne powtórzenie i egzamin MOS
- Egzamin Microsoft Office Specialist (MOS) - indywidualnie