Kategorie: Project, zarządzanie projektami, Zarządzanie projektami, modelowanie, UML, BPMN
Szkolenie obejmuje zestaw zagadnień z których realizowane są warsztaty dedykowane pod konkretne potrzeby klienta.
Czas trwania
2 dni
Program
- Tworzenie skutecznego zespołu
- krytyczne elementy formujące zespół
- dynamika integracji gromady
- kto jest w zespole
- stan dojrzewania zespołu wg Bruce’a Tuckmana
- ankieta samooceny własnego zespołu
- Różnorodność zespołu
- syndrom Apollo i role w zespole wg Mereditha Belbina
- samoocena wg testu Belbina
- jak mnie widzą, jak mnie słyszą
- o samoświadomość wg okna JOHARI
- Zarządzanie zespołem
- podział ról i obowiązków – RACI
- delegowanie
- obawy i zalety
- proces delegowanie
- zarządzanie wg poziomy dojrzałości zespołu i osób
- style zarządzania
- samoocena wg modelu Roberta Blake
- style zarządzania dostosowane do sytuacji w
- zespole, otoczeniu, stanu projektu
- motywacja a motywowanie
- źródła motywacji
- motywacja zewnętrzna i wewnętrzna
- motywacja – przymus czy partnerstwo
- zespół i ludzie w zmianie
- dynamika reakcji na zmianę
- rola lidera i kolegów w przejściu przez zmianę
- Rozmowa, komunikacja, planowanie
- przygotowanie świadomej relacji
- dynamika rozwoju relacji
- identyfikacja rozmówców – planowanie komunikacji
- dlaczego chcemy lub musimy się komunikować z tymi osobami?
- jakie są przyczyny i kontekst planowanej komunikacji
- po co się komunikujemy?
- jaki efekt chcemy osiągnąć
- co chcemy przekazać lub się dowiedzieć, żeby osiągnąć efekt?
- kto to jest i jakie ma oczekiwania?
- identyfikacja potrzeb,
- rozpoznanie profilu
- podstawy harmonijnej relacji
- wzajemny szacunek
- równowaga emocji i rozsądku – panowanie i rozumienie emocji
- wzajemne zrozumienie
- o dobra komunikacja
- wiarygodność
- Pierwszy kontakt, pierwsze wrażenie
- moje przygotowanie i nastawienie
- efekt halo
- pierwsze doświadczenie
- otoczenie i forma ma znaczenie
- kanały komunikacyjne i zmysły
- Aktywna relacja
- budowa relacji
- pierwszy kontakt
- pierwsze spotkanie
- dialog – wymiana informacji
- dyskusja – od zrozumienia do decyzji
- zamknięcie i podtrzymywanie relacji
- Aktywna rozmowa
- rozpoczęcie i budowa relacji
- aktywne – świadome mówienie
- zawartość
- struktura
- przekaz
- wypowiedzi, pytania i odpowiedzi
- sztuka zadawania pytań
- wspieranie wypowiedzi
- sztuka prowadzenia i kierunkowania rozmowy odniesienia do emocji
- emocje to też informacja
- wyrażanie emocji powinno mieć cel
- dowartościowanie
- podtrzymanie relacji na przyszłość
- Co mówimy a co słyszymy
- aktywne słuchanie
- kto
- dlaczego i po co to mówi
- przekaz nie tylko treści
- spójność przekazu
- może to szumy komunikacyjne
- moje filtry
- szumy otoczenia
- czy dobrze zrozumiałem?
- aktywne słuchanie
- Organizacja i prowadzenie spotkań
- różne spotkania różne podejście
- techniki dostosowane do celu i uczestników przygotowanie
- otoczenia
- uczestników
- planowanie przebiegu prowadzenie
- role
- moderowanie rozmów
- notatki
- różne spotkania różne podejście
- przygotowanie świadomej relacji
- Konflikt
- KONFLIKT
- dynamika eskalacji
- od dialogu do awantury
- przyczyny i tło konfliktu
- wpływ zmiany na konflikt
- komunikat TY
- co innego mówimy co innego słyszymy – 4 uszy wg Friedemana Schulz von Thuna
- spór dialektyczny czyli nadinterpretacja komunikatów
- treści i emocje
- w co grają ludzie, skrypty zachowań czyli analiza transakcyjna
- harwardzki model rozwiązania konfliktu
- bilans strat i zysków
- wychodzenie z konfliktu
- komunikacja łagodząca a antagonizująca
- język żyrafy i szakala
- komunikat JA [FUKO] – otwarcie na porozumienie
- dynamika eskalacji
- Negocjacje
- podstawy podejścia do negocjacji
- proces negocjacji
- przygotowanie do negocjacji
- przedmiot
- rozpoznanie drugiej strony
- identyfikacja naszych potrzeb
- budowa środowiska
- nasz negocjator i nasza taktyka
- identyfikacja taktyk drugiej strony
- ocena i decyzja przystąpienia do negocjacji prowadzenie rozmów
- dynamika spotkań
- zasady prowadzenia rozmów
- techniki negocjacyjne
- dochodzenie do zamknięcia i bilans negocjacji
- Planowanie pracy własnej
- priorytety i pilność zadań
- start i czas trwania
- planować całościowo – prywatne i służbowe
- planować zadania i wydarzenia
- planowanie niepewności – bufory, a rezerwy
- poprawa skuteczności planowania czasu
- co zrobić samemu, a co delegować i jak delegować
- złodzieje czasu
- samoograniczenie
- opanowanie środowiska
- Kalendarz
- przegląd dotychczasowych zadań
- planowanie zadań ważnych
- panowanie nad zadaniami pilnymi
- obserwacja siebie i swoich możliwości – PSP
- „zielone pola” i „obszar y ciszy”
- Harmonizacja prac
- plan kroczący
- horyzont planowania
- plan strategiczny
- plan operacyjny
- plan codzienny
- identyfikacja punktów decyzji biznesowych
- identyfikacja kamieni milowy
- harmonogram i jego śledzenie
- technika KANBAN
- diagramy
Training also available in English.
Przeznaczenie i wymagania
Brak szczegółowych wymagań wobec uczestników szkolenia.
Certyfikaty
Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.
Zobacz też:
- Modelowanie w języku UML
- Modelowanie w Enterprise Architect
- Modelowanie dziedziny biznesowej w języku UML
- Modelowanie procesów biznesowych w BPMN
- Przygotowanie do egzaminu OMG Certified UML Professional 2
- MS Project podstawowy
- MS Project zaawansowany
- MS Project przekrojowy
- MS Project Server dla członków zespołów projektowych
- MS Project Server dla kierowników projektów
- MS Project Server dla administratorów
- Podstawy zarządzania projektami
- Zarządzanie projektami dla Praktyków
- Symulacja projektu dla Praktyków
- Komunikacja w zespole
- Norma (PRO / EXPERT) podstawowa
- Norma (PRO / EXPERT) zaawansowana
- Norma (PRO / EXPERT) przekrojowa
- Zarządzanie ryzykiem w projekcie
- Zarządzanie zmianą w Organizacji
- Praktyczne zarządzanie projektami informatycznymi wg PRINCE2
- ITIL®4 Foundation
- Zarządzanie wymaganiami w projektach IT
- Wdrażanie systemów IT w instytucjach publicznych