Programowanie w JavaScript i HTML5JS-HTML5

Obecnie brak terminów otwartych

Warszawa
  • 29.10 (Z)
  • 15.11
Kraków
  • 05.11 (Z)
  • 08.11
Z - zaoczny
Żaden termin nie pasuje? Zaproponuj własny termin szkolenia

Dostępne również na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 3 osób.

4,6/5 (70)
Stars
cena netto
dla podmiotów publicznych - zwolnione z VAT

Cena szkolenia: 1990 PLN

Kategorie: PHP i techniki WWW front-end, Javascript, JS frameworks, front-end dev

Pod szeroko rozumianym hasłem Javascript i HTML5 kryją się nowe możliwości współczesnych przeglądarek i przystające do nich techniki programistyczne:

  1. multimedia i zaawansowana interakcja z użytkownikiem),
  2. nowe metody wdrażania i dystrybucji aplikacji (mobilne, tryb offline),
  3. alternatywne metody komunikacji i przetwarzania danych: praca z lokalnym systemem plików, WebSockets, interwindow messaging, Web Workers...
  4. najnowsza generacja bibliotek, przystosowanych do tworzenia większych, dojrzalszych aplikacji (np. modnych one page applications), rozwiązujących problemy takie jak testowanie, organizacja kodu (wzorce MVC, MVVC, MVP...), modularyzacja, wsteczna kompatybilność.

Szkolenie Programowanie w Javascript i HTML5 pozwoli każdemu programiście WWW, niezależnie od tego, w jakiej technologii serwerowej i jezyku się specjalizuje (Java, PHP, C#, Ruby), zapoznać sie z najnowszymi trendami webowymi.

Osią HTML5 jest Javascript. Większość nowych możliwości przeglądarek jest dostępna wyłącznie z poziomu tego języka. Ponieważ złożone aplikacje HTML5 wymagają więcej niż tylko pobieżnej znajomości Javascriptu, ważną częścią szkolenia jest dokładne zapoznanie się z charakterystycznymi cechami, idiomami i zaawansowanymi technikami programowania w tym języku.

Szkolenie jest równoważne ostatnim trzem dniom (4-6) kursu Zaawansowany programista WWW.

Czas trwania

3 dni

Szkolenie jest częścią ścieżki:

Program

  1. Zaawansowany Javascript
    • błyskawiczne przypomnienie podstaw
    • zasięgowanie statyczne i dynamiczne, hoisting,
    • domknięcia leksykalne,
    • programowanie asynchroniczne, styl programowania z kontynuacjami (obiekty deferred, Ajax)
    • kwestie zasięgowania referencji this, praktyczne problemy
    • model obiektowy:
      • obiektowość bazująca na prototypach,
      • łańcuch prototypowo-konstruktorowy,
      • statyczność,
      • prywatność,
      • techniki używane we współczesnych bibliotekach
    • modularność
  2. HTML5 – warstwa prezentacji
    • obiektowy model dokumentu, nowe elementy strukturalne i semantyczne (w tym nav, section, header, footer, article, aside),
    • podstawy multimediów: audio i video
    • grafika rastrowa – canvas
      • tworzenie grafiki, rysowanie i kopiowanie kształtów, praca ze sprite’ami
      • przetwarzanie filmów w czasie rzeczywistym – canvas i video
      • canvas i kwestie bezpieczeństwa (stan tainted)
    • grafika wektorowa – SVG
      • różne sposoby osadzania SVG
      • model SVG: kształty, ścieżki, gradienty, wypełnienia, transformacje afiniczne
      • łączenie grafiki rastrowej i wektorowej
    • CSS3
      • użycie kompilatorów typu LESS
      • media query
      • zaawansowane selektory
      • efekty graficzne, przejścia i animacje
  3. Biblioteki i techniki
    • natywny Drag and Drop
    • File API, obiekty BLOB
    • lokalna baza danych
    • Web Workers
    • Web Sockets
    • JQuery, Mustache – techniki podstawowe:
      • Ajax, serwisy JSON,
      • Szablony (logicless templating)
    • Underscore i Backbone, niskopoziomowe aplikacje MVC
    • Angularjs – deklaratywne aplikacje MVC
    • narzędzia uzupełniające, typu Jasmine, Modernizr, YepNope, require.js

HTML5 nie jest jeszcze standardem i ulega nieustającym przeobrażeniom; to samo można powiedzieć o używanych bibliotekach i technikach. Dlatego zastrzegamy sobie prawo do zmiany elementów programu na bliskie odpowiedniki (np. jeżeli AngularJs straci na popularność względem EmberJs, na szkoleniu możemy przestawić EmberJs)

Pobierz w wersji PDF

Training also available in English.

Przeznaczenie i wymagania

Znajomość standardowych zagadnień programowania webowego front-endu (podstawy HTML, CSS, elementarny Javascript); znajomość dowolnego języka programowania back-endu na co najmniej średnim poziomie (PHP, Java, Perl, Python, C#...).

Certyfikaty

Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.

Zapisz się

Wybierz interesujący Cię termin oraz miasto

Warszawa:
Kraków:

Żaden termin nie pasuje?

Podaj swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o przyszłych terminach

Masz pytanie?

Tu możesz zadać niezobowiązujące i szybkie pytanie na temat szkolenia