Często Zadawane Pytania
(Twoje pytanie pozostaje bez odpowiedzi? napisz lub zadzwoń - postaramy się odpowiedzieć i uzupełnimy FAQ)
- Q. Czy programowanie na Androida jest trudne?
- A. Tak. Programowanie w ogóle jest trudne i zostanie dobrym programistą wymaga lat ukierunkowanej pracy nad sobą. Nie ma żadnych wyjątków i żadnej możliwości, żeby ten fakt obejść. Natomiast jeżeli komuś zależy na stworzeniu konkretnej aplikacji (gry, programu), to motywacja, cierpliwość i pasja mogą się okazać ważniejsze niż surowe umiejętności. Istnieje wiele aplikacji, które nie są napisane dobrze, ale okazały się wystarczająco atrakcyjne dla użytkowników, aby odnieść sukces. Istnieje też wielu świetnych programistów, którym nie udało się opublikować żadnej interesującej aplikacji.
- Q. Czy da się pisać aplikacje dla Androida nie ucząc się języka niższego poziomu, jak Java lub C?
- A. Alternatywą dla pisania natywnych aplikacji androidowych jest projekt Apache Cordova (znany też pod nazwą PhoneGap), który pozwala na tworzenie aplikacji z użyciem technologii webowego front-endu: Javascript, HTML, CSS. Możliwe jest też użycie technologii Adobe Air, która pozwala na to samo, tylko z użyciem technologii typowych dla Flasha (ActionScript 3). Oferujemy kursy i konsultacje w obu tych technologiach (np. szkolenie z PhoneGap). Warto zauważyć, że zarówno PhoneGap jak i Air są dalekie od ideału i stworzone w nich aplikacje różnią się znacząco od natywnych. Ich podstawowym zastosowaniem jest szybkie portowanie już gotowych aplikacji bądź obejście braku wykwalifikowanych programistów (np. w firmie, która ma już zatrudnionych ekspertów od Flasha lub HTML5).
- Q. Czy da się pisać natywne aplikacje dla Androida nie używając Javy?
- A. Technicznie rzecz biorąc jest możliwe pisanie aplikacji dla Androida w czystym C lub C++. Natomiast nawet takie aplikacje działają w obrębie frameworka napisanego głównie w Javie i przeznaczonego dla javowych aplikacji. Dlatego aplikacje pisane wyłącznie w C/C++ nie mogą wykorzystać wszystkich dostępnych w Androidzie funkcji i - generalnie - mają wygląd i zachowanie odbiegające od innych aplikacji androidowych. W niektórych wypadkach (np. gier) nie musi to być wada.
- Q. Czy lepiej uczyć się programowania mobilnego na iOS-ie czy na Androidzie?
- A. Nie wiemy. Ale zawsze można zacząć od nauki programowania gier. O ile ograniczymy się do OpenGL-a ES 2.0 oraz języka C, większość kodu będziemy w stanie uruchomić zarówno na urządzeniach Apple, jak i Android.