Gry w Androidzie - OpenGL ES 2.0 - LibgdxANDROID-GAMES

Obecnie brak terminów otwartych

Dostępne na zamówienie, w terminie i lokalizacji do uzgodnienia, dla grup od 5 osób.

cena netto
dla podmiotów publicznych - zwolnione z VAT

Cena szkolenia: 2390 PLN

poczęstunek w cenie

stanowisko komputerowe w cenie

Kategorie: Java, Android

Szkolenie dotyczy technicznej strony tworzenia gier na urządzenia z Androidem. Nacisk położony jest na efektywną obsługę grafiki i animacji, dwu- i trójwymiarowej.

Praca z grafiką na urządzeniach mobilnych wymaga nie tylko znajomości gotowych bibliotek i rozwiązań, ale i zrozumienia zagadnień niskopoziomowych: standardu OpenGL ES 2.0, działania sprzętowych układów graficznych (rendering pipeline). Dlatego kurs obejmuje dwa uzupełniające się i przenikające zagadnienia:

  1. Open GL ES 2.0 – standard obsługi układów graficznych w urządzeniach przenośnych i wbudowanych, łącznie z językiem GLSL (Shading Language) służącym do pisania shaderów;
  2. Libgdx – czołowy framework do tworzenia wieloplatformowych (Android, HTML5, zwykła aplikacja desktopowa) gier w Javie.

Libgdx zawiera gotowe rozwiązania dla wielu problemów spotykanych przy pisaniu gier: wczytywanie danych różnych formatów (mapy poziomów zgodne z tiled, obiekty trójwymiarowe), obsługa dźwięku, zapisywanie stanu gry i preferencji, wejście/wyjście, tworzenie interaktywnego interfejsu użytkownika… LibGDX jest ściśle związany z OpenGL ES, dostarcza pożytecznych abstrakcji ułatwiających pracę z shaderami i geometrią. Dzięki temu pozwala optymalnie wykorzystać ograniczone możliwości sprzętowe telefonów i tabletów.

Zagadnienia dotyczące OpenGL przydadzą się także osobom chcącym w przyszłości programować urządzenia Apple lub tworzyć zaawansowane efekty graficzne w przeglądarce z użyciem WebGL (WebGL to oficjalny standard związany z HTML5, jest wersją GLES 2.0 przeznaczoną dla współczesnych przeglądarek).

Podczas zajęć kursanci tworzą przykładowe, proste gry – aby uniknąć straty czasu, kod realizujący samą logikę rozgrywki oraz ewentualne pliki graficzne i dźwiękowe są dostarczone przez trenera.

Czas trwania

2 dni

Szkolenie jest częścią ścieżki:

Program

  1. Zasady działania OpenGL ES 2.0
    • inicjalizacja kontekstu OpenGL od stron aplikacji androidowej, OpenGL i wątki,
    • shadery: typy, znaczenie, kompilacja,
    • wstęp do języka GLSL: konstrukcje, typy, ograniczenia,
    • macierze, wektory, mnożenie wektorów,
    • transformacje afiniczne i perspektywa,
    • tekstury, kompresja tekstur,
    • podstawowe operacje graficzne: trójkąty, wachlarze, linie.
  2. Typowe techniki 3D w OpenGL ES 2.0
    • ray-tracing (zupełne podstawy)
    • per-pixel-lighting
    • cieniowanie Gourada
    • bump-mapping
    • cube-mapping
  3. Użycie LibGDX
    • Kształt aplikacji, architektura LibGDX,
    • Grafika 2D: projekcja, kamery, fragmenty tekstur, SpriteBatch, zasoby zarządzane,
    • efekty cząsteczkowe, blending,
    • projektowanie i wczytywanie etapów gry z użyciem edytora plansz (Tiled),
    • grafika trójwymiarowa, wcztywanie i wyświetlanie gotowych obiektów,
    • graf sceny, GUI gry (retained mode i immediate mode)
    • czcionki wektorowe
    • tweening, różne techniki i krzywe (na przykładzie Universal Tween Engine)
    • dźwięk, wejście, wyjście, zasoby

Pobierz w wersji PDF

Training also available in English - for more information see here.

Przeznaczenie i wymagania

Kurs jest przeznaczony dla osób:

  • znających przyzwoicie język Java,
  • rozumiejących podstawowe pojęcia dotyczące geometrii: wektor dwu- i trójwymiarowy, kąt, obrót, układ współrzędnych,

Kurs nie jest przeznaczony dla osób:

  • które mają już jakieś doświadczenie w OpenGL i Libgdx – takie osoby zapraszamy na zaawansowane konsultacje indywidualne,
  • które dopiero zaczynają programować – gry komputerowe są zaskakująco trudną dziedziną programistyczną, dla całkiem początkujących kurs będzie zbyt intensywny.

Certyfikaty

Uczestnicy szkolenia otrzymują imienne certyfikaty sygnowane przez ALX.

Obecnie brak terminów

Podaj swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o przyszłych terminach

Masz pytanie?

Tu możesz zadać niezobowiązujące i szybkie pytanie na temat szkolenia

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez „ALX” Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie w celu realizacji zgłoszenia.